דף הבית >> אודות >> אנו מאמינים ש...
 
  אנו מאמינים שהצעדים הראשונים למימוש הפוטנציאל מתחילים ב:
 
 













   







































  













  • נשימה היא הבסיס לחיים ולאינטגרציה בין המערכות בגוף. הכוונה היא לא לנשימה, על מנת לשרוד, אלא לנשימה המספקת חמצן לכל המערכות בגוף,
    נשימה מודעת, אשר משפרת את התפקוד היומיומי שלנו בצורה משמעותית.


    החיים הם פשוטים!
  • כשלב ראשון יש להגדיר מטרות ויעדים. לא משנה מה יהיה בדרך לעבר המטרה, אם נעשה טעויות או בחירות שגויות, הכי חשוב זה לזכור את המטרה
    והיעדים לאורך כל הדרך ולא לתת ל"מסיחים"  ולעכבות בדרך להטות אותנו.

     
  • הידעת! במהלך שנה אחת מחליף גופנו 98% מהתאים שהרכיבו אותו בתאים חדשים העשויים מאבני הבניין שבתזונה שלנו ומהאופן בו אנו קולטים, מעכלים ומגיבים למתרחש סביבנו ובתוכנו. כלומר הגוף שלנו מאפשר לנו להתחדש ולצמוח כל הזמן, זוהי מתנה מדהימה עבור כל אדם, שיש לו את האפשרות להתפתח כל הזמן, לחוות, לממש את עצמנו, לחיות מתוך הפוטנציאלים המולדים שלנו ומתוך הכישרונות שלנו ופשוט ליהנות מהחיים. לצערי, רבים מתקשים לאפשר לעצמם לממש את הפוטנציאל האישי, אירועי חיים ועכבות שאספנו על גבינו עם השנים מונעים מהאדם לממש את עצמו. אז זהו – שלא! האדם איננו "קורבן" והוא לא "מופעל" ע"י מישהו אחר. האדם הוא זה הבונה את העולם שלו, את העכבות והחסמים שלו – זהו בעצם האופן בו האדם בוחר לחוות את העולם, למעשה הכוח של האדם לחיות את החיים בהנאה ובזרימה תלויה רק באדם עצמו ובבחירות שלו.
 
  • אתם וודאי מכירים את מילות הקסם האוניברסאליות: "אברא כדברא" שפירושן: אברא על פי הדיבור. האדם בוחר את המילים והמשמעות לחוויה שלו את החיים. מציאות בעצם היא חסרת משמעות ללא אדם החושב עליה ומרגיש אותה. כל רגע הנוהזדמנות לבחור ולקבל החלטה, לקחת אחריות על החיים ולחיות אותם בבריאות, בהנאה ובאיכות חיים.


    תחשוב פשוט יהיה פשוט
  • כשחושבים באופן חיובי וכשמסתכלים על חצי הכוס המלאה הדברים מתחילים לקרות על הצד הטוב ביותר והתחושות חיוביות יותר.

    תזונה מזינה !
  • רבים מאיתנו אוכלים כדי לשרוד ואחרים אוכלים כדי "להרגיע עצבים" או כדי "לפצות" על תסכולים ואכזבות. המזון הוא דלק המניע את הגוף. חשוב
    שתהיה  לאדם מודעות לתזונה מזינה ומאוזנת הנותנת מענה לצרכי הגוף והתפקוד,.על מנת לסייע לגוף לממש את הפוטנציאל שלו .


    גן עדן או גיהנום
  • רבים מאיתנו מחכים לימים טובים יותר בגן עדן ואחרים מחכים שאביר על סוס לבן יגיע להצילם.
    לא עוד במה לרחמים העצמיים ומספיק את ההתכווננות להתנהלות מתוך תחושות קורבנות.
    כל אחד מאתנו צריך לקחת החלטה ואחריות לחיים שלו, כי אף אחד לא יודע מה טומן לנו המחר.
    זוהי חוכמה וזכות גדולה לדעת לחיות את החיים כאן ועכשיו ולהינות מהם, ללמוד להסתכל על השפע מסביב ולהבין שבעצם עכשיו אני חי בגן עדן.


    לקיחת אחריות
  • לקחת אחריות על החיים שלך, זה לפעול בהנאה ללא הפסקה, לפתח את עצמך, לגדול, לצמוח וללמוד דברים חדשים. אדם הלוקח אחריות על חייו אינו מפחד להיכשל, מהסיבה שהוא יודע ומבין שכישלון מקדם בעוד צעד לעבר ההצלחה.

     
  • "שבע נפל צדיק וקם" - כל אדם טועה. זו עובדה וזה חלק מהיותנו אנושיים. אדם חכם / צדיק הוא זה שלומד מהטעות שלו ומשם גודל וצומח. בתורה נכתב "שבע נפל..." ומכאן אנו למדים שכדי לעשות שינוי אמיתי צריך לעבור תהליך בו טועים / נופלים מספר פעמים בדרך.  רגשות אשם, חרטה, חוסר אונים הנם רגשות שמטרתם להגן עלינו, אל לנו להתייחס אליהם כרגשות שליליים שמציפים אותנו, כיוון שהסתכלות זו רק מעצימה את הרגשות הללו. טעות  / קושי זוהי הזדמנות שלנו ללמוד משהו חדש וממנו לצמוח, כאשר אנו בירידה נהיה בטוחים ונתכוונן לעליה הצפוייה בקרוב. חשיבה כזו היא חשיבה נכונה, ממנה אנו תמיד נוכל להמשיך להתפתח.

     
  • "אתה נמצא במקום שבו מחשבותיך נמצאות לכן וודא שמחשבותיך נמצאות במקום שבו אתה רוצה להיות" - רבי נחמן מברסלב.


    הזמן המתאים לפעולה הגיע עכשיו!
  • אתם יכולים לרכוש ידע רב וליצור הרבה מודעות עצמית, אך ללא פעולה ושינוי – כל הנ"ל חסר ערך. החלו לפעול למען עצמכם, בהתאם ליעדים ומטרות שלכם. אף פעם אין את "הזמן המתאים" לפעולה ולכן עכשיו זהו הזמן המתאים לפעולה! התחילו בפעילות והשאר כבר יזרום לטובתכם.
     
  • שגרה זה רע?
    סדר יום קבוע ומוגדר מראש נותן לרובנו תחושת ביטחון, סדר ויציבות, בייחוד עם ה"מרתון של החיים" שבו אנחנו במאבק מתמיד מה להספיק קודם ומה לדחות. ולכן לעשות שינוי, גם אם אנחנו מאוד רוצים בו, זה משהו פחות נוח, כיוון שאנו צריכים לשנות הרגלים בשביל לעשות שינוי. אז איך עושים את זה?החוכמה טמונה ב:
    1) הגדרת יעדים – כאשר אנו יודעים לאן אנו שואפים להגיע, כאשר אנחנו ממוקדים – קל יותר להתכוונן לשם.
    2) כוח הרצון – האמונה של האדם בעצמו וביכולותיו, כלומר תחושת המסוגלות שלו, היא זו שתאפשר לו לדחוף את עצמו קדימה ולא לוותר, גם כשקשה.
    3) התמדה – החיים מלאים עליות וירידות ובדרך זו אנו מנווטים בחיינו. כל אדם טועה. זו עובדה וזה חלק מהיותנו אנושיים. טעות / קושי זוהי ההזדמנות שלנו ללמוד משהו חדש וממנו לצמוח, כאשר אנו בירידה נהיה בטוחים ונתכוונן לעליה הצפויה בקרוב. חשיבה כזו היא חשיבה נכונה, ממנה אנו תמיד נוכל להמשיך להתפתח.
    4) גמישות מחשבתית - מאפשרת לחשוב "מחוץ לקופסא", למצוא פתרונות יצירתיים, לעשות שינוי, לזרום, להתפתח, להיות סלחניים, להקשיב לזולת (ולא רק לשמוע אותו), לדעות אחרות, לקבל את האחר, לקבל את העובדה שאנו שונים זה מזה.
    דרך הגוף –נפש שלנו, כלומר באמצעות עבודה הוליסטית שהנה הן דרך עבודה גופנית תנועתית והן דרך עבודה במישור הקוגניטיבי – אפשר לעשות תהליך של שינוי אמיתי שמחזיק לאורך זמן. תהליך לוקח זמן ולכן צריך סבלנות.
    ממליצים לכם להשתדל בכל יום ובכל רגע להיות בעשייה ובמחשבה נכונה עבורכם, מתוך מודעות עצמית והקשבה לעצמי, תוך חיבור וזרימה עם החיים.
     
  • גמישות מחשבתית מאפשרת איכות חיים -
    גמישות מחשבתית זו יכולת שהיא מתנה למי שיש לו אותה וגם זו יכולת שניתן לפתח. גמישות מחשבתית מאפשרת לחשוב "מחוץ לקופסא", למצוא פתרונות יצירתיים, לעשות שינוי, לזרום, להתפתח, להקשיב לזולת (ולא רק לשמוע אותו), לדעות אחרות, לקבל את האחר, לקבל את העובדה שאנו שונים זה מזה. זכרו שלכל אחד נקודת ראות אחרת על סיטואציה ולכן כל אחד חווה את העולם קצת אחרת ויש לו סדרי עדיפויות שונים משלך.
    גם את המוח שלנו ניתן ללמד כיצד להיות יותר ויותר גמיש במקום מקובע.
    אז איך הופכים להיות גמישים בחשיבה?
    1) לקבל בברכה שינויים ואתגרים – רק ממצבים אלו אנו באמת מתפתחים, מהתנסות חדשה, מהתנסות במיומנויות וביכולות שלנו באופן אחר. 
    2) שימו לב לתגובות שלכם – נוח לנו להיות במצב המוכר אליו אנחנו רגילים, גם אם לא נוח לנו במצב המוכר עצמו. התמודדות עם שינוי עלולה לעורר רגשות שמטרתם "להגן" עלינו: כעס, פחד, תסכול... בחנו את הסיטואציה ממרחק מסויים, מהמאקרו, מזוויות שונות ובדקו האם אכן לרגשות שעלו יש מקום, או שאפשר לעשות את זה אחרת.
    3) החיים הם לא שחור לבן, הם מלאים בגוונים של אפור. להתפשר ולהתחשב זה לא לוותר, אלא למצוא את דרך האמצע שמיטיבה עם כולם. כשאתה מתחשב באחר, אתה מתחיל לגלגל "כדור שלג" של אנרגיה טובה, בזרימה – ואז גם לך וגם לסובבים אותך טוב יותר.
    4) ידע ודעת– הרבה פעמים אנחנו שוללים משהו, כיוון שאנחנו לא יודעים עליו מספיק. אנו מכניסים את הידע שיש לנו ל"מגירות" לסטיגמות ומשם פועלים. תמיד כדאי ללמוד עוד ולשאול. הידע מאפשר פתיחות מחשבתית.
    5) אגו – הכבוד שלנו גורם לנו לעיתים למקובעות בעמדות שלנו, גם אם אינן רלוונטיות עוד. העמדה של "אני יודע/צודק", "אני כבר עשיתי/הייתי שם"... גורמת לאדם לא להיות פתוח לדעות של אחרים וחבל. 
    לסיכום: להיות גמיש מחשבתית – זה לאפשר לעצמך לנשום, זה לאפשר לעצמך לחוות, להיות פתוח לחוויות וללמידה, ליהנות ולחיות את החיים. 
     
  • שינה טובה הכרחית לתפקוד תקין, לבריאות, לקשב וריכוז ולשמירה על המשקל -  
    ושינה הכרחית להישרדותנו, לחידוש כוחות, לאיזון הגוף ולוויסות גירויים, לחשיבה תקינה ולשיפור תפקודי הזיכרון, לקשב ולריכוז. רק בשינה עמוקה משתחררים הורמונים הנחוצים לגדילה ולחידוש התאים (מכאן המושג שנת היופי). 
    יכולות הקשב והריכוז הן הבסיס עליו בנויים כישורי הניהול העצמי שלנו, כלומר היכולת ליזום, לתכנן, לבצע ולסיים מטלות, וכן ולווסת יכולות רגשיות ותגובות רגשיות למה שקורה מסביבנו. אדם שלא ישן טוב בלילה הוא עצבני יותר, פחות סובלני ובעל נטייה להתפרצויות, קשה לו להתרכז והיכולות התפקוד שלו יורדות.
    לשינה חשיבות גדולה בניהול הרעב והתיאבון: חוסר שינה כרוני עלול לשבש את המסרים החיוניים למוח לשמירה על משקל גוף תקין. בנוסף, עייפות היא אחת הסיבות המשמעותיות לאכילת יתר ולבעיות בוויסות התיאבון. 
    מחקרים מראים שאנשים עם הפרעות שינה הם בקבוצת סיכון למוות מוקדם פי 3 מאלו הישנים בנועם. העובדה ששינה לא מספקת הנה בקורלציה עם הפרעות פסיכיאטריות, סרטן השד והמעי הגס, מחלות לב ושבץ מוחי ותמותה מוגברת מדגישה את חשיבות השינה לבריאותנו.
    מומלץ לישון שש-תשע שעות ביממה, לא יותר ולא פחות. 
    לפני השינה "הורידו הילוך", קראו ספר (ואל תצפו במסכים כאלו או אחרים), אל תוכלו אוכל שומני, כבד ומעורר ונשמו מספר נשימות עמוקות שתורמות להירגעות ולהירדמות.
    אז אל תגידו ששינה זה בזבוז זמן או שתשנו בפנסיה. 
    הקפידו לישון שינה טובה ומספקת ותזכו לתפקוד טוב יותר, להרגשה טובה ולבריאות.

     
  • איך להיות עשיר ומאושר?
    עשיר הוא לא בהכרח מי שיש לו הרבה, כי אם זה שנותן הרבה. אדם קמצן שדואג בחרדה לרכושו ולממונו הוא בעצם אדם עני. מי שמסוגל להיות שמח בחלקו, להעריך ולהכיר תודה על מה שיש לו וגם לתת מעצמו – הוא העשיר האמיתי. איך זה יכול להיות? הרי לכאורה, אדם שנותן משהו הרי זה מחסיר ממנו... אך האמת היא שהנתינה מאוד מעשירה את האדם, היא נותנת לו תחושת סיפוק על כך שהוא יכול לחלוק ולהשפיע על הסובבים אותו. סביבה בה מתקיימת נתינה, פתוחה לצינור של שפע
    הילדים שלנו והסובבים אותנו מחקים את התנהגותנו וכך אנו מחנכים אותם לנתינה ולמעשים קטנים של עזרה לזולת, של מילה טובה, של פרגון – משם זה מתחיל... וממלא אותך בתחושה שאתה משמעותי, משפיע ועוזר להפוך את העולם למקום טוב יותר. התחילו מעכשיו – אין זמן מתאים מזה! התחילו בלתת מחמאה, חיוך, חיבוק, מילה טובה ומחזקת... ותראו איך הלב מתרחב ומתחמם ונהיה נעים יותר.
   
     




מספר רגשות שמעכבים את מימוש הפוטנציאל:
  • פחד - הוא רגש משתק שיוצר תחושת אוזלת יד. הפחד משתק את זרימת הדם והאנרגיה בגוף ולא מאפשר לאדם לחיות את החיים במלואם ולהתמודד עם המציאות, לחוש ויטאליות ושמחת חיים. פחד זהו רגש הישרדותי, קיומי, שמטרתו להגן על עצמנו מפני איום כלשהו. הבינו מפני מה אתם מתגוננים באמת והיפרדו במודע מהפחד. התחברו באומץ לעצמכם, לעוצמות שלכם ולפוטנציאלים המולדים שלכם ואפשרו לעצמכם לחיות את החיים עם אין סוף האפשרויות המתלוות להן.
     
  • התנגדות – המתנגד לסיטואציה שולל את קיומה, המתנגד לאדם אחר שולל את קיומו של האחר, המתנגד לעצמו שולל את אפשרות קיומו. ההתנגדות מחלישה את היכולת לחיות חיים מלאים, מספקים ומאושרים. אמור לעצמך: יש אין סוף אפשרויות לחיות את החיים ואני מאפשר לאין סוף האפשרויות את מרחב הקיום שלהם מתוך הבנה שהכל לטובה ומכל דבר לומדים.
     
  • רגשות אשמה וחרטה – אלו רגשות שמחלישות את יכולת ההתבוננות האובייקטיבית במציאות ואינו מאפשר לאדם מקום לעשות טעויות, כיוון שהוא רואה בהן כישלון. עם רגשות אלה הוא גם לא מאפשר לאחר לטעות. באמצעות ביקורת הוא מחליש את בינתו ולא מאפשר לזרום עם החיים וללמוד עוד את החיים. בתורה נכתב: "שבע נפל צדיק וקם" – כלומר, צדיק הוא מי שמאפשר לעצמו לטעות, כי כך לומדים ומתקדמים.
     
  • כעס - הכועס על האחר או על המצב אליו נקלע שולח את כעסו כאצבע מאשימה. הכועס על עצמו שולח אצבע מאשימה כלפי עצמו. הכועס שופט עצמו ואחרים על פי ראות עיניו ועל פי מידותיו. הכעס זו אנרגיה המרוססת החוצה ופנימה לכל עבר. למד להשתחרר מהכעס, נסה לראות את הדברים אחרת בצורה יותר גמישה ותוכל להנות מחוויית החיים ומאיכות חיים.

 

 
 
            
© כל הזכויות שמורות ל"מרכז גוף בתנועה" אינטגרציה משולבת בע"מ
 
לייבסיטי - בניית אתרים