תהליך אישי וממוקד יעדים המיועד לילדים לנוער ולמבוגרים במגוון קשיים וצרכים, במטרה לסייע לאדם להתחבר לעצמו, לפעול מתוך התאמה למימוש הפוטנציאל האישי ולהביא את עצמו לידי ביטוי ולתחושת מימוש.
התהליך משפר את רמת התפקוד במגוון רחב של קשיים וצרכים, כגון:
קשיי למידה ותפקוד
דימוי עצמי נמוך
בעיות התנהגותיות
קשיים בתפקוד המוטורי
קשיים בתפקוד בחברה
היפראקטיביות
קשיי קשב וריכוז ADD ו- ADHD
קשיי תפקוד עקב סטרסט
שיפור כישורי חיים וכישורי התמודדות
העצמה אישית
מבנה כללי של תהליך "שלושת הצעדים" :
בתחילת התהליך מתבצע אבחון אינטגרטיבי ממוקד- המשלב אבחון כירולוגי פסיכודיאגנוסטי באמצעות כף היד , פרי פיתוחו של ד"ר ארנולד הולצמן בשילוב עם אבחון גופני פרי פיתוח של מר משה אלבאום.
האבחון האינטגרטיבי מאפשר אבחון מדויק של מבנה האישיות של האדם, של מצבו הנפשי ושל מצבו הגופני-תפקודי.
האבחון הגופני בודק את תקינות מערכות הגוף כל אחת בנפרד וגם את תפקודן יחד, במטרה לזהות את הגורמים המייצרים קושי תפקודי ולימודי.
עקב קשיי התפקוד, האדם מסגל לעצמו "מעקפים" לקשייו. המעקפים גוזלים משאבים וכוחות רבים שלא מותירים אנרגיה להתמודדות האמיתית.
המטרה באבחון היא הכרות ובניית תהליךהממוקד אישית למצבו הגופני, אופיו ומערך כוחותיו המיוחד של האדם.
האבחון של "מרכז גוף בתנועה" הנו ייחודי בכך שמבצעים אותו שני מאבחנים יחדיו, המגיעים מאסכולות שונות, ויחדיו מבצעים את האבחון האינטגרטיבי.
צעד ראשון – תנועה המלווה בעיבודים רגשיים, בדמיון מודרך, במגע ובכלים רלוונטיים נוספים, במטרה לחיזוק גופני-רגשי באמצעותו מתהווה תהליך של חיזוק כוח הרצון, חיזוק הדימוי העצמי והביטחון העצמי של המשתתף בתהליך. בצעד הראשון מתבסס הקשר והאמון בין המטופל-המטפל-הסביבה.
צעד שני – עבודה אינטגרטיבית על הקשיים הרגשיים ועל היעדים אשר הוגדרו בתחילת התהליך, תוך יצירת מעגלי סביבה תומכת לתהליך.
צעד שלישי – שיקוף הבנה והטמעה אמיתית ש"אני יכול/ה מסוגל/ת ורוצה" שאני כבר במקום אחר, במקום שאליו שאפתי להגיע. בניית מסגרת שתהווה אורח חיים נכון, בריא ומעצים להמשך.
ב"מרכז גוף בתנועה" חשוב לנו שהמשתתף בתהליך שלושת הצעדים יחווה תהליך אינטגרטיבי מעצים ומכיל ולכן אנו "מגייסים" לטובת התהליך את תמיכתם של "הסובבים המשמעותיים" למשתתף, כלומר- ההורים, המורים, בן הזוג, הילדים וכו'.... לדוגמא, עפ"י הצורך, התהליך מלווה בהדרכת הורים, בשיחות עם המורה / ביה"ס, בליווי תזונאית קלינית/הוליסטית וכו'...
התוצר אליו חותרת הגישה היא להביא את האדם להכרות ומודעות לעצמו וליכולתו, לשליטה מרבית על תפקודו, לשיפור כישורי הביצוע שלו ולחיזוק האמון בעצמו ובתחושת המסוגלות העצמית שלו.
המסר של נדב שסיים בהצלחה את תהליך שלושת הצעדים:
"הכול בראש, אם אני רוצה משהו, אני יודע שאני יכול, שאני מסוגל ושאני אצליח!"
שקד ילד מחונן עם שפע כישורים ופוטנציאל שסיים את תהליך שלושת הצעדים למימוש הפוטנציאל, לשיפור התפקוד וההרגשה ולהעצמה!
רוני סיים בהצלחה את תהליך שלושת הצעדים בהנחייתו של צוריאל ישעיהו - רוני הגיע אלינו בשל מגוון סיבות, כגון: חוסר שקט, קושי בדחיית סיפוקים ובוויסות תפקודים ורגשות, קשיי קשב וריכוז, קושי להשתלב בחברה למרות רצון לעשות כן, מתעצבן מהר, בוכה לעיתים קרובות ובקלות, שימוש באגרסיביות ובאלימות פיזית ומילולית כלפי חברים ו/או משפחה.
רוני והוריו המשקיענים היו רציניים לאורך התהליך כולו, הגיעו לכל המפגשים, שיתפו פעולה לאורך כל הדרך והתמודדויות השונות, הכילו, הציבו גבולות, אתגרים וערכים וזכו לשיתוף פעולה מהמחנכת ומביה"ס.
רוני סיים את התהליך בהצלחה והיום חש חזק יותר גופנית ורגשית, מצליח יותר, בעל כוח רצון מפותח יותר, מבין את חשיבותה של ההתמדה ומשתמש בזה, משתלב היטב ובביטחון בחברה ללא שימוש באלימות ובאגרסיביות והרבה יותר נהנה מהחיים.
תודה רבה לרוני ולמשפחתו המקסימה!
יובל המקסים סיים בהצלחה את תהליך שלושת הצעדים של "מרכז גוף בתנועה" בהנחייתו של צוריאל ישעיהו. מדובר בתהליך אינטגרטיבי שמשלב מגוון פעילויות מותאמות אישית לחיזוק ולהעצמה ברמה הפיזית התפקודית והרגשית, בשילוב עבודה על כוח רצון, מוטיבציה לצמיחה, הקניית מגוון מיומנויות פרקטיות ושיפור הביטחון העצמי, כל זאת במטרה לשיפור התפקוד וההרגשה של הילד עם עצמו, בחברה ובלימודים.
הוריו של יובל פנו לצוות מרכז גוף בתנועה לאחר שביה"ס הבהיר להם שהילד חייב ריטלין, כיוון שיש לו קשיים לימודיים, רגשיים וחברתיים.ההורים הלכו עד הסוף עם האמת שלהם והחליטו לתת ליובל במתנה את תהליך שלושת הצעדים ולא ריטלין. בסוף השנה כל צוות ביה"ס שיבחו את ההורים על ההשקעה בילד שלהם והודו שהמקרה של יובל - ריטלין לא היה הפתרון הנכון.
יובל ילד עם שפע של חיוניות, אנרגיה, אינטיליגנציה, קסם אישי, כישורים ופוטנציאל - הייתה לנו זכות גדולה לעבוד אתו ועם הוריו האוהבים והמשקיענים - תודה רבה ובהצלחה!
יהונתן המקסים סיים בהצלחה את תהליך שלושת הצעדים של "מרכז גוף בתנועה" עם צוריאל ישעיהו. מדובר בתהליך אינטגרטיבי שמשלב מגוון פעילויות מותאמות אישית לחיזוק ולהעצמה ברמה הפיזית- התפקודית והרגשית, בשילוב עבודה על כוח רצון, מוטיבציה לצמיחה ושיפור בטחון עצמי, כל זאת במטרה לשיפור התפקוד וההרגשה של האדם עם עצמו, בחברה ובלימודים.
יהונתן ילד עם שפע של חיוניות, קסם אישי, כישורים ופוטנציאל - הייתה לנו זכות גדולה לעבוד אתו ועם הוריו האוהבים והמשקיענים - תודה רבה ובהצלחה!
איתי (שם בדוי) סיים בהצלחה את תהליך "שלושת הצעדים" של מרכז גוף בתנועה עם רן וייס. איתי בן 8 וחצי, הגיע אלינו עם עודף משקל, בעיה של אכילה רגשית ובתחום הלימודים היה קושי בקריאה.
המשפחה ביקשה לקבל ליווי כיצד לעזור לו לרדת במשקל, לאכול בצורה תקינה ולהרגיש טוב יותר עם עצמו. בנוסף, באבחון התגלה קושי במוטוריקה הגסה ובמערכת ההצלבה, טונוס שרירים נמוך וחוסר בטחון תנועתי-גופני שהוביל לחוסר מוטיבציה ולחוסר אמון של איתי בגופו וביכולותיו. בסיום התהליך איתי כתב לרן מכתב מרגש: " תודה רבה על כל התרגילים שלימדת אותי, בזכות זה למדתי לנהל את הגוף ועכשיו יותר קל לגוף לזוז ויש לי יותר כוח ללכת, לדבר, לנשום. היה לי כייף התרגילים של כל התנועות עד היום. באהבה רבה – איתי".
לאיתי משפחה חמה ואוהבת, שהתגייסה לטובתו והיו בשבילו לאורך כל הדרך, גם תמכו בשינוי התזונתי שהשפיע על כל בני המשפחה וגם תמכו ועודדו את איתי בחלק הגופני. אין ספק שהתמיכה של כולם תרמה משמעותית להצלחתו של איתי בתהליך.
אמא של איתי שיתפה שהתהליך תרם רבות לאיתי. עד לתחילת התהליך היה קשה מאד להפעיל אותו, הוא היה כבד ומסורבל, וסרב ללכת ולעשות פעילות גופנית, עכשיו הוא הולך הרבה יותר בקלות ובקצב. הוא מודע יותר ליכולות שלו, וכח הרצון שלו להשיג דברים ולהצליח בחיים גדול יותר. משפט המפתח שלנו היום בבית הוא המשפט שרן לימד אותו: "אני יכול אני מסוגל ואף אחד לא יכול לעצור אותי". כל פעם שקשה לו משהו או לא מתחשק לו, אני אומרת לו את המשפט הזה, ונגד זה אין לו מה להגיד.
וכמובן תודה מיוחד על האופניים שרן השיג לו - הוא היה מופתע ומאושר מאד מזה .
תודה רבה לאיתי ולמשפחתו המקסימה והאוהבת על הזכות להיות שם בשבלים וללוות אותם בדרך.
שי (שם בדוי) סיים בהצלחה את תהליך "שלושת הצעדים" של מרכז גוף בתנועה עם רן וייס. שי הגיע אלינו בעקבות עדכונים חוזרים ונשנים שהגיעו להורים מביה"ס שהוא ילד מאוד רגיש, צריך טיפול רגשי, נוטה להסתגר כשצועקים עליו, "עולה על עצים" שקשה לו לרדת מהם, אינו מכין שיעורים, לא לוקח אחריות להתכונן למבחנים, זקוק להמון תמיכה ועידוד להצליח בלימודים, קשה לו להתרכז בכיתה ודעתו מוסחת בקלות, קושי בזיכרון ודימוי עצמי נמוך מבחינה קוגניטיבית.
בסיום התהליך: שי יותר מחובר לעצמו, מאמין בעצמו וביכולותיו, חש חזק יותר גופנית ורגשית, מצליח יותר מבחינה לימודית וחברתית, מבין ומשתמש בכוחה של השקעה והתמדה והרבה יותר נהנה מהחיים.
אמו של שי משתפת: "נוצר קשר מאוד מיוחד בין רן לבני, הוא ממש התחבר לרן ושיתף איתו פעולה, בשל האישיות החמה, שמחה והנעימה של רן, האמונה שרן נתן בו, התמיכה והקבלה של רן היה מרומם נפש.
יצא לסבתא לי ולבני להשתתף באחד השיעורים יחד, וזאת הייתה חוויה מיוחדת מאוד, לראות את רן עובד וזה השפיע על כולנו מאוד לטובה.
תודות לרן ולתהליך שעברנו יחד, בני החל ללמוד בבי"ס חדש, הוא פתח דף חדש עם "ארגז כלים" גדוש שאכן עוזר לו מאוד, הן מהפן החברתי - הוא הפך להיות אחד הילדים האהובים בכיתה, והן מהפן הלימודי - הוא משקיע יותר ולוקח יותר אחריות וזה משמח מאוד.
תודה ענקית לרן והילה - אתם מקסימים!
חשוב לציין לטובה את שיתוף הפעולה המלא אהבה מצד הוריו של שי, אשר מאוד תרם להצלחתו של שי.
תודה רבה לשי ולמשפחתו המקסימה והאוהבת.