סדנת העשרה לצוותים חינוכיים
על פי מחקרים רבים לחקר המוח ולהתפתחות הילד, הוכח שהגוף לוקח חלק פעיל בכל התהליכים הקוגניטיביים, הרגשיים והתחושתיים של האדם, החל מהרגעים הראשונים לצאתו לעולם. תחושות הנקלטות בגוף עוברות בעזרת קשרים עצביים אל המוח, שם הן מאורגנות באופן שנוכל להשתמש בהם ללמידה, לתפקוד יעיל של הגוף ולהתנהגות מתאימה.
המפתח לתפקוד מתוך ובהתאם לפוטנציאל המולד והסיבה ללקויות תפקוד רבות וללקויות למידה, נמצא בקשרים שבין חלקי המוח השונים ובין המוח והגוף.
באמצעות תרגול תנועה ופיתוח מודעות לגוף, ניתן להוביל את הילד לשיפור מערכת הקואורדינציה, לשיפור היכולות, שיפור הקשב והריכוז ולשיפור תחושת במסוגלות והדימוי העצמי.
התנועה מתמקדת ב: שיפור הקואורדינציה, בידול, מוטוריקה גסה, מוטוריקה עדינה, שיפור יציבה ושיווי משקל, מערך הצלבה וחציית קו אמצע.
כלי נוסף וחשוב הנו נשימה מודעת. נשימה איננה רק תפקוד הישרדותי המספק חמצן לגוף, אלא נשימה מודעת הנה כלי המאפשר להרגיע את הגוף ולהתרכז.
במסגרת התהליך נלמד ונתרגל תרגילי תנועה בעלי ערך מוסף, כיצד להעביר אותם לילדים, כאשר דרגת הקושי ומורכבות התנועה עולים בהדרגה.
בנוסף, נחבר את הנושא למודעות גוף-נפש באמצעות שפה ומשחק "בגובה העיניים" של הילדים.
תרגילי התנועה יועברו באמצעות פעילויות מהנות, משחק ומוזיקה, על מנת שהילדים ייהנו מהתרגול.
מודעות לתנועה ולגוף משפרת את תפקודי האדם ומאפשרת לילד לתפקד מהפוטנציאל המולד שלו.
תנועה ומודעות לגוף-נפש חשובים לילד לתפקוד כחלק מאורח חיים בריא.
*** מסגרת הפעילות מותאמות אישית עפ"י צרכים.